DOI:
10.17708/DRMJ.2024.v13n02a04
Avtor(ji):
Povzetek:
Temeljni cilj prispevka je predstaviti, kako zaposleni na centrih za socialno delo v Sloveniji ocenjujejo leta 2018 izvedeno reorganizacijo ter opozoriti na pomembnost organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih pred in po reorganizaciji, glede na ugotovljeno povezavo med tema konstruktoma. V raziskavi so bile uporabljene mešane metode, natančneje način zaporednega pojasnjevanja. V kvantitativni fazi je bilo s tem organizacijam prilagojenim vprašalnikom med zaposlenimi izvedeno spletno anketiranje. V naslednji, kvalitativni fazi, so bili opravljeni poglobljeni polstrukturirani intervjuji z vodji in strokovnimi delavci. Rezultati kažejo, da reorganizacija centrov za socialno delo ni bila uspešna, saj zastavljeni cilji niso bili doseženi. Zaposleni so tako organizacijsko klimo kot tudi lastno zadovoljstvo z delom po reorganizaciji ocenili slabše kot pred njo. Najbolj kritična sta bila vidik ‘pomanjkanje poznavanja poslanstva, vizije in ciljev organizacij’ ter ‘pomanjkanje identifikacije zaposlenih z njimi’. Čeprav obstaja pričakovana povezava med organizacijsko klimo in zadovoljstvom pri delu, pa tudi med zadovoljstvom in stališči do reorganizacije, raziskava ugotavlja tudi pomembno povezavo med digitalizacijo in načeli dobrega upravljanja, ki jih zasledujejo te službe. Ugotovitve raziskave lahko bodočim snovalcem politik in izvajalcem koristijo pri načrtovanju prihodnjih reform v socialnovarstvenih organizacijah z namenom zagotavljanja ugodne organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih.
Strani:
55‐70
Ključne besede: